حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج -۱۷شهریور- مشهد مقدس

درب چوبی سنتی گره چینی با شیشه های رنگی حسینیه جان نثاران مشهد

درب چوبی سنتی گره چینی با شیشه های رنگی حسینیه جان نثاران مشهد

    درب چوبی سنتی گره چینی با شیشه های رنگی حسینیه جان نثاران مشهد

    نام پروژه : حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج -۱۷شهریور- مشهد مقدس

    طرح گره چینی درب وسردربها : تند ده

    طرح گره چینی ارسی با شیشه رنگی سردربها : کُند و پَنج

    نوع چوب : چوب درجه یک گردو ، راش ، چنار

    مشهد مقدس کلان ‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است . این شهر در زمان افشاریان ، پایتخت ایران بود . مشهد با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت ، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است . شهر مشهد به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا ، هشتمین امام مذهب شیعه ، سالانه پذیرای بیش از میلیونها زائر از داخل و خارج از کشور است .
    حسینیه ‌ها و مساجد به دلیل معماری اسلامی ویژه و فضای معنوی خاصی که دارند و نیز کارکردهای آن‌ها از جمله برگزاری نماز جماعت ، تفسیر قرآن ، جشن‌های مذهبی ، مراسم سوگواری ، اسکان زائران و... نقش برجسته‌تری در احیای فرهنگ دینیدارند .
    حسینیه جان ‌نثاران پنج ‌باب‌ الحوائج در منطقه 6 مشهد به همت خیرین محله وشورای شهر و شهرداری محترم منطقه با هدف پیشبرد رویکردهای فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در زمینی به مساحت 400 مترمربع واقع در بلوار17 شهریور ، تقاطع هفده‌ شهریور و شهید صدر بنا گردیده .

    صنایع چوب ساج با توجه به سوابق درخشان خود در زمینه طراحی و ساخت کلیه مصنوعات چوبی، دکوراسیون داخلی مساجد و تجهیز نمازخانه ها ، هنر ساخت گره چینی چوب و رنگ محصولات با رعایت استانداردهای روز دنیا در تهیه مواد اولیه توانسته است پیشرو در تولید تجهیزات و مصنوعات چوبی در کشور باشد و


    نمونه آثاری از این هنر اصیل ایرانی را در پروژه حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج مشهد مقدس که شامل ساخت درب چوبی گره چینی ورودی های اصلی و سردرب آنها با مشبک ارسی ( شیشه رنگی ) ،
    همچنین درب های داخلی آن بوده است را به افتخارات ارزشمند خود اضافه نموده ، ضمن آنکه افتتاح این این پروژه بدست شهردار محترم مشهد مقدس صورت پذیرفت .

    حسینیه جان نثاران مشهد

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود / ثبت نام
    هیچ محصولی موجود نیست
    X