حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج -۱۷شهریور- مشهد مقدس

درب چوبی سنتی گره چینی با شیشه های رنگی حسینیه جان نثاران مشهد

درب چوبی سنتی گره چینی با شیشه های رنگی حسینیه جان نثاران مشهد

نام پروژه : حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج -۱۷شهریور- مشهد مقدس

طرح گره چینی درب وسردربها : تند ده

طرح گره چینی ارسی با شیشه رنگی سردربها : کُند و پَنج

نوع چوب : چوب درجه یک گردو ، راش ، چنار

مشهد مقدس کلان ‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است . این شهر در زمان افشاریان ، پایتخت ایران بود . مشهد با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت ، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است . شهر مشهد به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا ، هشتمین امام مذهب شیعه ، سالانه پذیرای بیش از میلیونها زائر از داخل و خارج از کشور است .
حسینیه ‌ها و مساجد به دلیل معماری اسلامی ویژه و فضای معنوی خاصی که دارند و نیز کارکردهای آن‌ها از جمله برگزاری نماز جماعت ، تفسیر قرآن ، جشن‌های مذهبی ، مراسم سوگواری ، اسکان زائران و... نقش برجسته‌تری در احیای فرهنگ دینیدارند .
حسینیه جان ‌نثاران پنج ‌باب‌ الحوائج در منطقه 6 مشهد به همت خیرین محله وشورای شهر و شهرداری محترم منطقه با هدف پیشبرد رویکردهای فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در زمینی به مساحت 400 مترمربع واقع در بلوار17 شهریور ، تقاطع هفده‌ شهریور و شهید صدر بنا گردیده .

صنایع چوب ساج با توجه به سوابق درخشان خود در زمینه طراحی و ساخت کلیه مصنوعات چوبی، دکوراسیون داخلی مساجد و تجهیز نمازخانه ها ، هنر ساخت گره چینی چوب و رنگ محصولات با رعایت استانداردهای روز دنیا در تهیه مواد اولیه توانسته است پیشرو در تولید تجهیزات و مصنوعات چوبی در کشور باشد و


نمونه آثاری از این هنر اصیل ایرانی را در پروژه حسینیه جان نثاران پنج باب الحوائج مشهد مقدس که شامل ساخت درب چوبی گره چینی ورودی های اصلی و سردرب آنها با مشبک ارسی ( شیشه رنگی ) ،
همچنین درب های داخلی آن بوده است را به افتخارات ارزشمند خود اضافه نموده ، ضمن آنکه افتتاح این این پروژه بدست شهردار محترم مشهد مقدس صورت پذیرفت .

حسینیه جان نثاران مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *