خانه تاریخی منطقی نژاد

خانه تاریخی منطقی نژاد، یکی از عمارت های تاریخی و دیدنی عصر پادشاهان قاجار در شیراز هست. این خانه دیدنی که در زمان حال موزه هنرهای اسلامی را در خود جای داده، در منطقه ثروتمند نشین این شهر تاریخی واقع شده است. تزیینات داخلی این خانه شامل پنجره های چوبی با شیشه های رنگارنگ، طاق های کنده کاری شده و گچ بری های زیبا است

در بخش جنوبی این عمارت تاریخی، شاه نشین با آینه کاری های دیدنی وجود دارد و در این بخش از بنا، بادگیرها و نقاشی های زیبایی در سقف به مانند طرح های گل و بوته، چهره زنان و تصاویری از کاخ های اروپایی به چشم می آیند. بخش شرقی و غربی ساختمان، دارای اتاق های متعدد و همچنین اندرونی زیبا می باشد. در خانه منطقی نژاد یکی از چشمگیرترین آینه سراهای ایران زمین دیده می شود که هر ساله مخاطبان بسیاری را به دیدن خود دعوت می کند. عمارت منطقی نژاد شیراز که نام دیگر آن خانه هنر است، در سال 1383 مرمت و بازسازی شد و در سال 1384 به موزه آواها و نواها تبدیل شد. این خانه زیبا در سال 1352 با شماره 1490 در فهرست آثار ایران زمین، به ثبت رسید.

موزه آواها و نواها حاوی قسمت های گوناکونی مثل حجره شنیداری، دیداری، بایگانی صوتی_تصویری، نگارخانه ساز، مدارک و دست خط های مربیان موسیقی و… است. در حجره های پی در پی خانه منطقی نژاد شیراز اقسام تارهای ایرانی و تارهای مناطق گوناگون ایران عرضه شده است و در لیست موزیک آن حدودا 2000 ساعت موزیک بایگانی شده است که می توان از طریق اتاقک هایی که دارای دستگاه های صوتی می باشند به آن ها گوش داد.

پنجره چوبی سنتی ارسی|خانه منطقی نژاد

پنجره چوبی سنتی ارسی|خانه منطقی نژاد

مبلمان سنتی چوبی گره چینی|خانه منطقی نژاد

مبلمان سنتی چوبی گره چینی|خانه منطقی نژاد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / ثبت نام
هیچ محصولی موجود نیست
X